Wednesday, August 20, 2014

The Arab perspective on Gaza and Israel

ערוץ הרעיונות הפוליטיים - קרי, פורום האימיילים שלי - שלח לי את האימייל הבא, הכולל קישור לסרטון המראה איש מפחיד בכאפיה, המטיף לחיסול של מדינת ישראל


There is no humor in this video.  Note the frequent and enthusiastic applause. 
 Like pulling the curtain on the Wizard of Oz and exposing the truth. 
 This video should be mandatory watching for the entire Western world.  
DOES NOT GET MORE FRIGHTENING AND DISGUSTING AS THIS.
 
 
The real solution
How can the world be so dumb as to think Hamas is just fighting for a two state solution. They want Hitler’s solution.  Pass on this video so it gets to the right people.!


ועל כך הגבתי כך


זה לא 'הערבים', זה ערבי אידיוט אחד. לא כולם חושבים כך - וזה למרות שישראל נותנת להם סיבות טובות מאד לשנאה
תפיסות מעוותות של המציאות יש בשני הצדדים - מי שמפיץ וידיאו כזה בטענה שזה העולם הערבי, חוטא בעיוות המציאות בדיוק כמו הפונדמנטליסט הזה
ודרך אגב - לא כל מה שהוא אמר מופרך. יש באמת ירידה משמעותית במכירות ובתיירות בעקבות המבצע המזהיר. מה שהוא לא צודק הוא שהכלכלה הישראלית חזקה מספיק לספוג ירידה זמנית, ולכן במדינת תל אביב החיים ממשיכים כסידרם

8 comments:

  1. אבנר

    גם לי יש שאלות לגבי המלחמה ואופן ניהולה בעיקר לנוכח כמות ההרוגים הגדולה
    אני לא רמטכל ולא יודע איך אפשר היה לעשות את זה אחרת אבל המראות מעזה קשים גם לי
    שיהיה ברור, בשיחות הרבות פה בעבודה, עם ישראלים, אני נחשב לשמאלני, זה שקורא גדעון לוי ומסכים אתו לא פעם.

    ועם זאת, יש לי שאלה אחת ספציפית - אם אתה רמטכל ואתה יודע על עשרות המנהרות שמגיעות
    לשטח ישראל קרוב מאוד לישובים. מה אתה עושה
    ?

    ובקשר ל"ערבי האחד" הלוואי והייתי חושב כמוך. הרי אצל שנינו זו רק תחושה כי לא אני ולא אתה שאלנו אל כל הערבים. ובתחושה שלי, רוב הערבים ואפילו רוב המוסלמים חושבים כמו ה"ערבי ההוא

    ReplyDelete
  2. במהלך המבצע ביקרתי חבר וטרינר שגר באזור חונק עזה. לקוחה שלו הביאה לו כלבה עם גידול סרטני בן שלוש שנים, ושאלה מה אפשר לעשות. הוא ענה לה: "גבירתי, עכשיו אין כבר מה לעשות. אני עושה במקרים כאלה ניתוחים שמצילים כלבים, אבל רק עם גילוי מוקדם." אחרי שלוש שנים, כל מה שהוא יכול היה לעשות הוא - המתת חסד

    איך זה קשור? אחרי שממשלות ישראל, כולל העבודה, עשו כל שביכולתן כדי למנוע פתרון מדיני, וקמה תנועת התנגדות פלסטינית בדמות חמאס - עכשיו כבר אין הרבה מה לעשות בטווח הקצר

    אבל, המנהרות לדעתי היו רק תירוץ כדי להיכנס לעזה. הלא הן לא באמת איום אסטרטגי, כפי שמסביר יפה מאד נוח-הררי בספרו. הבעיה הגדולה היא שיגורי הרקטות, והשאלה היא למי ייגמר המלאי ראשון, לחמאס או לכיפת ברזל. אז עכשיו עובדים כנראה על תירוץ חדש כדי להיכנס בהם ולהביא לסיבוב נוסף של הרג מיותר של חיילים ואזרחים

    ReplyDelete
  3. אבנר

    אני בהחלט מסכים שממשלות ישראל (לא העבודה, ממש לא) לא ממש עבדו לכיוון פתרון מדיני, ההיפך, הן בנו עוד התנחלויות וכו'
    אבל, לגבי עזה אנחנו ממש לא מסכימים
    אני משוכנע לחלוטין שאם החמאס היה בונה מדינה בעזה, ולא תשתית טרור, לא היה שום סגר וכבר היה להם נמל, שדה תעופה, מנחת לרחפות ותשתית לתחנת חלל. אתה אוהב לעשות סימטריות אבל אני לא שומע שום האשמה לחמאס

    ובשקר למנהרות, למה אתה כל כך בטוח שהן לא איום אסטרטגי, נכון, הן לא היו משמידות את היקום,
    אפילו לא את ישראל אבל אתה, אבנר הייתי הולך לשכנע את תושבי האזור שהם יכולים לישון בבטחה
    ?

    ReplyDelete
  4. לא לישון בבטחה, זאת ממש לא בעיה אסטרטגית

    גם אני לא ישן בבטחה. אני חרד שלא תהיה רוח בכינרת. אתמול והיום אמנם הייתה והיה מצויין, אבל מי יודע מה יילד שבוע הבא

    ReplyDelete
  5. יוסי אקרישSaturday, 06 September, 2014

    They could even have an NBA team!

    ReplyDelete
  6. בחיים לא

    אתה יכול לדמיין שחקן כדורסל בשם קארים? חכים? שאריף? ראשיד? אין מצב

    ReplyDelete
  7. יוסי בוב הבנאיSaturday, 06 September, 2014

    אבנר, אתה כתבת: "אבל, המנהרות לדעתי היו רק תירוץ כדי להיכנס לעזה. הלא הן לא באמת איום אסטרטגי, כפי שמסביר יפה מאד נוח-הררי בספרו. הבעיה הגדולה היא שיגורי הרקטות

    אני אוהב את האמירה הזאת מאוד. כמו תמיד הבעיה היא לא רק ההשקפה הפוליטית, אלא
    המקום שבו אתה "חולם" עליהם. אז הבעיה היא הרקטות כפי שהם מפריעות עכשיו, גם ולא רק בשדרות, אבל האווירה השלווה בתל אביב נהרסה, שבה גדעון לוי המשיח וחסידיו מבסס את התאוריה כדי להציל את ישראל מהקבוצה של אנשים שנקראות פלסטינים? כפי שאמרתי בעבר - אני באמת מאמין יותר לאנשים שמטיפים מאזור עימות המיידי, כפי שהם חוו ונחשפו ללוחמי חופש זה על בסיס יומי

    ReplyDelete
  8. שיגורי הרקטות ממשיכים באותו קצב כמו שהיה לפני המבצע המזהיר, ואף יותר. מדוע לא נכנסים קרקעית שוב? במו עיני ראיתי עשרות מובילים מחזירים את המרכבות והתומ'תים לצפון. אופס, אולי זה סוד צבאי

    אבל העובדה שביבי פוחד מהביצה בעזה ומסיכוני השלום, היא סוד גלוי מאד

    ReplyDelete