Saturday, October 10, 2020

דיון משפחתי על הפוליטיקה של נגיף הקורונה

:בן
:שווה קריאה

.זה מה שאני אומר מאז הבחירות
'ועוד הוא עושה פה הנחה קטנה לבנט וסמוטריץ


:גם ממליץ על הפרק המעולה הזה עם רחל עזריה
פרק 173: המדריכה למהפכה


:אני
שווה קריאה כן, אבל הפעם אני לגמרי לא מסכים

עוד פעם האיזון הקדוש? ("איזון" היא מילת מפתח ששלטה במשך שנים בערוץ 1; בכל פעם שהביאו עמדה מצד שמאל, ולא משנה כמה הייתה בקונסנזוס, ולא משנה איזו תמיכה רחבה הייתה לה - היו חייבים להביא עמדת נגד, בשם האיזון).

למען הפלורליזם - אני ממש בעד להשמיע דעות הפוכות.
אבל מי שיוצר מצג-שווא, כאילו יש דימיון בין הביביזם הדמגוגי, השקרי, האינטרסנטי, המונוליטי, העיוור, האלים, לבין קומץ המקללים מה"שמאל" - הוא זורה חול בעיניים.

ויכול להיות שהם צודקים ואנחנו טועים! אני לא שולל את האפשרות, ומכבד את מי שבעד נתניהו כי הוא חושב שהוא מנהיג דגול. ועדיין, המתודה של הביביסטים שקרית.

זה וואט-אבאוטיזם במירעו. (הוא ראה כמה קללות בטלפונים! אוי אוי אוי).

.כמו שאמר טראמפ - "אני מגנה את שני הצדדים"

Cheers,
Avner E.


עומר:
מסכים עם אבא. אני מכבד את עקיבא ויצא לי לדבר איתו כמה פעמים בהפגנות. אבל הדרך שבה הוא מציג עובדות פשוט אבסורדית. כשהעיפו אותו מערוץ 13 לפני ארבעה חודשים, בכתבה הראשונה שלו בהארץ הוא כתב שהמפגינים בבלפור דומים מאוד לנערי הגבעות. באמת??
הייתי שם כל ערב כמעט בזמנו ולא ראיתי שום דבר שדומה לנערי גבעות, חוץ ממרעישים וצועקים. אבנים על שוטרים? בקתבים? שריפות של כל רכב צבאיים? לא ראיתי. ניגשתי אליו באחת ההפגנות ושאלתי אותו אם הוא רואה כאן נוער גבעות. הוא ענה שהוא בא לראות תמיד בעיניים. מעניין, מאז לא ראיתי אותו שם. 
אזה השוואה זולה ומיותרת, מי שבהפגנות באופן עקבי יודע בדיוק מאזה צד מגיעה האלימות. או המשטרה או הימין שבאים לקלל ולהכות. רק אתמול נטפלו אליי מגבניקים בדיוק ב21:30 ולקחו לי את הסיר והכף בכח למרות שהפסקתי לתופף כי ב21:30 אסור. השוטר אמר שלא מעניין אותו ועם עם שניים חטף לי מהיד. אחר כך כבר התחילו לחלק דוחות לכולם, למרות שכולם גרים בטווח הקילומטר, בטענה של 2 מטר. אז אדון נוביק קצת התבלבל עם ההשוואות ההזויות שלו ועד שאנשים כולל הוא לא יגיעו ויראו בעיניים יום אחרי יום הם ימשיכו להפיץ שקרים שיש אלימים ויש קיצונים ויש ביביסטים בשמאל. אתמול ראיתי מול העיניים סמוי מרביץ לבחור בן 60 ועוצר אותו. על מה? גם הגרעין הכי קשה של בלפור אתמול סך הכל עשה רעש ורצה להפגין, לא להתעמת, לא לצעוק ימניים בוגדים וביבי תמות, ולא שום דבר אחר. להפגין. 

אם ההפגנות משרתות את ביבי או את מחנה השמאל, זה אני לא יודע ויכול להיות שאת הימין אם הסקרים לשם שינוי יהיו נכונים מתישהו. אבל לבוא ולבקר אנשים שלא עובדים כבר חצי שנה ובאים להפגין ולקרוא להם ביביסטים זה זול מאוד.


:עומר
אפילו קובי יעקבי, שהוא השוטר הכי מתון שם, ומנהל כל הפגנה בצורה טובה, ואני אחרי כל הפגנה אומר לו תודה ולילה טוב - הרים עליי ידיים אתמול, ועל כל מי שלא היה לרגע על המדרכה. זה לא אשמתו. יש הנחיות מלמעלה להפחיד מפגינים


:בן
.אוקיי. אתם לדעתי לגמרי מפספסים את המסר
נכון אולי הכותרת מטעה (זה חלק מהמטרה של כותרות) אבל אני קורא את הכתבה כניתוח די מדויק של המפה הפוליטית. 
לדעתי (ואולי אני לא הבנתי) נובק לא עושה פה שום ״איזון קדוש״. וזה ממש לא וואט אבוטיזם. הוא לא עושה את השוואה כדי להגיד: הנה תראו גם בשמאל יש שנאה קיצונית ולא רציונלית ולכן זה מאזן את השנאה מהימין. ממש לא. 
שוב, הוא סהכ מנתח את מצבו העגום של השמאל מרכז (ימין רך) שנופל שדוד לתרגילים פוליטים של נתניהו. ואם יש פה חול שנזרה אז הוא לכיוון העיניים של מאוכזבי כחול לבן-העבודה-מרצ שמחר יצביעו בנט וליברמן ובהצלחה לכולנו. 

״ואולם, בשם הכמיהה להחלפת נתניהו הביביסטים בשמאל מוכנים לקבל כל אלטרנטיבה, מופרכת ככל שתהיה. מי שחושב שממשלה של 61 אצבעות רופפות — בתוכן אלה של אביגדור ליברמן, של חברי המשותפת ומרצ ושל האוזר — תתפקד כמו שצריך, משלה את עצמו. מי שמגדף את אנשי השמאל אבי ניסנקורן, חילי טרופר ומיכאל ביטון, שמתפקדים כעצמות בגרונו של נתניהו, מתנהל ברגשנות ולא בשכלתנות.״


:עומר
מה זה "תתפקד כמו שצריך?" מישהו בממשלת אחדות הזאת מתפקד?
ממרץ היה צריך לתגבר את מערכת הבריאות. זה גם עודה וגן ליברמן וגם בן גביר יודעים
ולא לצעוק גוועלד כל ערב בחדשות על 800 חולים קשים
ממשלה של סמרטוטים. ביבי בראש וכולם נותנים לזה יד

החרדים עושים מה שבא להם ומתקהלים בפנים 1000 איש, ובסוף מאה מפגינים באוויר הפתוח מקבלים דוחות של 1000 שקל על 2 מטר. זו ממשלה מתפקדת? מעדיף את עודה ובנט ואפילו יאיר לפיד ולא את השכונה והמחדל הזה שהמשטרה והממשלה ומשרד הבריאות מנהלים יחד


:מזי
אפשר גם לראות את ההתפרקות של נושאיי תפקידים מקצועיים שעוזבים את המערכת, זה מאוד מדכא.
אני מודה על מצבינו הטוב, אבל המצב הפוליטי והחברתי פה עושה לי דיכאון .




:עומר
מי שלא עובד כבר חצי שנה, או נכה, או אחות שחוקה, או מלצר עייף, או בעל צהרון לא יכולים כרגע בשום מובן לעסוק בלתכנן איך להרכיב קואליציה חברתית עוד 10 שנים. הם עסוקים בלחזור לעבוד ולנשום, אם נתי של נעה שמצביע ליברמן/בן גביר הגיע לבלפור להפגין כנראה שקורה פה משהו גדול יותר ממםה פוליטית וכן סיפוח או לא סיפוח. הם הורסים את הכלכלה ואת החיים של החלשים ואת מוסדות המדינה מהיסוד, במסווה של טיפול בריאותי. זה בהרבה יותר חמור כרגע מכל מגדף שמאלני או ימני שהחיים שלו קרסו. וגם מי שלא קרס מותר לו להתאכזב אחרי ששיקרו לו ולהצביע למי שהוא רוצה, חלק עודה, חלק בנט וחלק מרצ וחלק ליברמן.

ושוב לא הכל זה מפה פוליטית והסקרים של עמית סגל הקאחבה הזה. אנשים קורסים, מתאבדים, נשים נרצחות, תלמידים לא לומדים, עסקים קטנים בחובות של מיליונים, הקופה הציבורית מתרוקנת, זה לא הזמן לחשוב על קולות ועל עוד מערכת בריאות. זה הזמן לשקם


:בן
מצוין. תפגין. לרגע לא אמרתי שלא. 
רק שאם אתה רוצה לשקם ושיתעסקו בכל הזוועות מתוך המציאות שאתה מתאר פה (ואני מסכים) אז לדעתי כן צריכה לעניין אותך המפה הפוליטית


:עומר
בחירות שיעלו מילארדים לא יתרמו לשיקום. המשבר צריך להוביל חכים להגיד עד כאן הכלכלה קורסת, יותר חשוב אוכל ופרנסה של המצביעים *שלנו* (ערבים, חרדים, מתנחלים, ימניים, שמאלנים) ולהגיש אי אמון ולהתחיל לעבוד

אם בסוף בסוף מעניין את עודה רק לכבוש מחדש את ישראל ולא שערבים יעבדו ויאכלו, ואת בנט רק ישראל השלמה ולא שמתנחלים יתפרנסו קודם כל ויהיו בריאים, ואת הורוביץ רק החזרת שטחים קודם כל ולא מערכת בריאות תקינה וכלכלה עובדת, ואת מיקי זהר רק חיסול הדמוקרטיה גם אם ביביסטים לא יעבדו עכשיו שלוש שנים וייגמר הכסף, אז באמת שעדיף לרדת מהארץ. אני לא מאמין שזה המצב ולכן הם צריכים לשבת יחד ולהדיח את מי שלא עובד למען הציבור ופועל ממניעים אחרים. מטילים סגר על עסקים קטנים בגלל הפגנות. באזה עוד מדינה אוכלים מהכיס לאנשים כדי למנוע זכויות דמוקרטיות במכוון ובגלוי?


:בן
אתה אופטימיסט. הלוואי ופוליטיקה תעבוד ככה


:עומר
פולטיקה בימי שגרה. כרגע יש מיליון מובטלים ובור בביטוח לאומי שלא היה אף פעם, ורהמ עם שלושה כתבי אישום. התסריט כל כך הזוי שאולי גם הפוליטיקה תתאים את עצמה על מנת להמשיך להתקיים בעצמה


:אני
כל הכבוד לכם, שיש לכם כח לדון ולהעלות טיעונים ענייניים, ממש דיבייט אמריקני (לא בצחוק). ולהקליד על המכשיר המעצבן הזה. אני כל כך גאה בשניכם! באמת. וכל הכבוד על התקווה ועל האופטימיות. לי כבר אין כוח... מחכה למהפכה. בהצלחה.



:בן
:עונה פה גם לאבא
איך ההפך משיקול טקטי הוא ״השיקול המוסרי?״ לא לקלל, להכפיש ולהשתתף דה לגיטימציה לכחול לבן/עבודה/מרצ שיוצאת מבלפור זה לא מוסרי? אני מבולבל. 
לרוב העם דעות ימין. נקודה. 
עכשיו השאלה אם נלחמים על ניסיון להדוף את אחד המנהיגים היותר מסוכנים שהיו פה (לדעתי). או לשרוף את המועדון (47 מנדטים בבחירות האחרונות) ולתכנן לטווח הארוך-לא ביטחוניסטים, הטיקט החברתי, שמאל כלכלי (יש עוד דבר כזה?),  סיום הכיבוש מהאופוזיציה? וכל זה באקלים של ממשלת ימין-דתית-חרדים רחבה. כאמור, בהצלחה.


:אני (בוואטסאפ)
חששתי שלא תבין אותי, למרות שדיברנו על זה בשישי. הטקטי הוא לחלוטין לא ההפך ממוסרי. ולרגע לא טענתי שאתה או תומכי כחול לבן לא מוסריים. פשוט, יש פה שני שיקולים... די, נמאס מהמכשיר הזה, עובר לאימייל.


:אני (באימייל)
לגמרי לא התכוונתי שתומכי כחוללבן (שאני לא ביניהם), לא התכוונתי שהם לא מוסריים, חלילה.

פשוט, יש כאן שני שיקולים, שבמקרה הזה כנראה מתנגשים: להיות או לו להיות? מה יותר נעלה, לשאת באורך רוח חיצי גורל אכזר... (לא זוכר את ההמשך מ"המלט"). בקיצור, להמשיך להפגין נגד נתניהו (שזה מה שהשיקול המוסרי אומר), למרות שזה עלול להוריד לנו נקודות במרכז, כי מאשימים אותנו בהפצת מחלה; או לעשות הפסקה, כדי להרוויח לגיטימציה (שיקול טקטי).

Cheers,
Avner E.


:בן
.שוב לא, לא ולא
לרגע לא שמתי על המזאנים את: הפגנות=אשמה בהפצת מחלות מול הפסקה כדי להרוויח לגיטימציה. 

אני יוצא נגד הדה-לגיטימציה בתוך מחנה המרכז שמאל שמופנת כלפי מי שמנסה להדוף ממשלת ימין רחבה ומפוררת די בקלות את המחנה. זה בדיוק מה שנובק כתב עליו- ביביסט משמאל זה לא לנתק את הרגש ולהגן על ה(אידיאולוגיה?) או מה שזה לא יהיה בכל מחיר. ואוקיי יכול להיות שאם הייתי חסר אמצעים לגמרי, ועל זה אני מודה לכם, לעצמי ולאלוהים (וזה לא שהמשבר לא פגע בי) היה לי יותר קשה לנתק את הרגש. 

לגיטימי להתאכזב מהמהלך של אחרי הבחירות. אולי אני נאיבי אבל אני מנסה לנתק את הרגש ולבחון את זה רציונלית ולכן כל ביקורת שיש לי היא כלפי הצד הביביסטי בממשלה ואני חושב שנכון לעשות את ההפרדה (זאת דעתי ואולי אני טועה). 


:אני
כל הכבוד, בן... על הניסוח, האיפוק והענווה.

אז אני לא הבנתי אותך, ולא להיפך. חשבתי שאתה בעד לשפר את הלגיטימציה, וטעיתי.
הטיעון שצריך להישאר בממשלה כי האלטרנטיבה גרועה יותר - הוא טיעון רציני מאד.

אני ממש לא יודע מה יותר גרוע בשביל כחוללבן - לפרוש או להישאר. הם מחזיקים את העמודים בבית בוער; אם יעזבו אז הבית יפול, אם יישארו אז הוא יחזיק עוד כמה דקות... עד שיישרפו ביחד איתו. או שאולי תהיה בסוף רוטציה (מישהו עדיין מאמין?)
אני מתכוון, ההבנה שלי בפוליטיקה ובחיזוי העתיד לא מספיקה כדי להתיימר (כמו רוב הטוקבקיסטים, והפעם באמת מימין ומשמאל בלי הבדל) לדעת מה יתברר כיותר טוב (או פחות גרוע). מותר להגיד: לא יודע.

אני רק חושב שצריך לבקר את נוביק על השימוש במונח ביביסט. זה מטבע לשון שיש לו משמעות די ברורה כבר - מישהו חסר עיניים ואוזניים ובעיקר מה שביניהם. (ואנשים כמו סבא וסבתא לגמרי לא בקטגוריה הזאת - בשבילם נתניהו הוא ברירת-מחדל, לא משיח ולא מלך).

Cheers,
Avner E.

2 comments:

  1. ,אבנר

    .בשבילם הוא ממש ממש לא ברירת מחדל

    כשהם רואים את ההפגנות הם מסננים קללה וכשאני בא עם חולצות המחאה, אני חוטף צעקות ומבטים רושפי שנאה

    הוא הצליח כלכך בעבודת הפילוג שלו, שגם הם נפלו במלכודת. הוא הצליח להעביר גם להם את המסר ששמאלנים מהווים סדין אדום ושצריך לנגוח בהם וכמה שיותר חזק

    ReplyDelete
  2. שמאלנים זה אויב, בזה אני מסכים איתך. בתחום הזה נתניהו הוא קוסם-על

    אבל אני לא מאמין שהם חושבים שנתניהו הוא המלך, ושגם אם יאנוס את הבת שלהם הם ימשיכו להצביע לו. זה נקרא להיות ביביסטים

    בשמאל יש ביקורת עצמית (בן חושב, שהרבה יותר מדי), יש יצירתיות ומחשבה. לכן לכנות את קומץ המופרעים מה"שמאל" ביביסטים, זה לא אינטליגנטי

    Cheers,
    Avner E.

    ReplyDelete