Friday, June 5, 2020

ערוץ המוזיקה הישראלית 24 - לא מה שחשבתי


אימייל ששלחתי אתמול למשפחת בתחת:

רציתי לשתף: אמא הלכה לחדר הכושר והשאירה אותי עם ערוץ המוזיקה הישראלית 24.
במסגרת דעותי הקדומות (טכניקה מצוינת שפיתחתי להתמודדות עם עולם אכזר), הייתה לי דעה מוקדמת שלילית על הערוץ: שכביכול המוזיקה הישראלית היא שטחית, קלישאית, כמו רוב התרבות הישראלית: התקשורת, החדשות, וכו'.
אבל בעל כורחי, הדעה הזאת השתנתה. ערוץ 24 הוא אוסף מצויין של הקליפים הישראליים הכי משובחים, עם עריכה מוזיקלית חכמה ועשירה. ממש ההיפך מה"נעים בגב" שעושה גלגלצ.

הקליפ הספציפי הזה הוא דוגמה לשיתוף פעולה של תמליל מצוין (אריק איינשטיין! במשך שנים חשבתי שהוא זמר גדול אבל תמלילן די גרוע, כולל "אני ואתה"), ולחן (קלפטר, אצלו זה רגיל), וביצוע של: סחרוף (סולו ראשון בסגנון קצת יווני), דודו טסה (סולו שני, רוקיסטי-מזרחי נהדר, ואביתר בנאי מביט בו ומתמוגג). שימו לב למשיכת האקורד הכפולה (דקה 3:33) שמהווה חתימה לסיום הסולו.
https://www.youtube.com/watch?v=wZuAv0dtS6A

אבל אחר כך מגיע קליפ של שלומי שבן, ומחזיר אותי לקרקע המציאות הרדודה והשטחית... וזה כבר סיפור אחר. (ואיך חוה אלברשטיין הגדולה משתפת עם זה פעולה? כמו בתורת היחסות הכללית, כנראה יש פה משהו חכם שאני לא מבין).

נו, וכשהגיעה ריטה הבלתי-נמנעת, אז כבר הייתי חייב להעביר ליוטיוב. יש גבול.

מי ששרד/ה את הטקסט על כאן - שיענה לי "קראתי", ויקבל ממני מאה שקלים. ברצינות.
ומתנצל אם קילקלתי לכם את השבת עם חפירה מתוסבכת.

6 comments:

  1. מעניין

    פעם פעם לפני יותר מ20 שנה ערוץ המוזיקה היה בערוץ 9 ושידרו שם רק קליפים 24/7 בלי דיבורים ובלי תכניות בכלל. הייתי יושב וצופה אצל סבא וסבתא וכך הכרתי את ג'וני שועלי, רפי פרסקי, נוער שוליים, ברי סחורוף, זקני צפת, כנסיית השכל ועוד

    היום הערוץ מלא בהמון שטויות ודיבורים משחיים ומעט מוזיקה, אז כבר עדיף יוטוב או ספוטיפיי
    סבא וסבתא דרך אגב מאוד אוהבים את הערוץ הזה, אז לפחות יש אוכלוסיות שהוא עושה להם טוב ושמח

    שבת שלום(:

    ReplyDelete
  2. נכון, במיוחד סבא

    אני מכורה לספוטייפיי. מזי, כל פעם שאני בלחץ שמה את לאונרד במקום כדור

    ReplyDelete
  3. דווקא שלומי שבן מאוד מאוד מוכשר. אנחנו לא צופים בערוץ אבל שומעים מלא מוזיקה עברית בספוטיפיי ונהנים. שיהיה לכולנו כיף השבת, אמן ואמן סלה

    ReplyDelete
  4. הוא כנראה מוכשר בעיקר ביחסי ציבור (תנאי הכרחי במוזיקה, היום)

    הבעיה כנראה אצלי. לא רואה את הכישרון של מי שסתם מדקלם מילים (די שטחיות), עם מלודיה שכוללת 4 תווים שעולים ויורדים. מחשב היה מלחין את זה יותר טוב

    אבל מה אני מבין במוזיקה
    ממילא (אם הייתם מגיעים עד סוף הפוסט), אז הייתם רואים שאפשר לחיות בלי להבין דברים חשובים (למשל: תורת היחסות הכללית)

    ReplyDelete
  5. אבא קראנו עד סוף הפוסט עוד בפעם הראשונה. אף אחד לא הרגיש צורך להשיב "קראתי" בשביל 100 שקל

    ושלומי שבן דווקא עושה מוזיקה שונה מאוד מהמיינסטרים ומהיצירות הפשוטות. אני לא מת עליו אבל הוא דווקא לא גדול ביחסי ציבור ולא אהוד יותר מדי, הוא עושה מוזיקה ייחודית ולאו דווקא מה שכולם יאהבו (השיר עם חווה אלברנשטיין הוא דוגמא לא טובה וכן קצת שטוח)

    ReplyDelete
  6. היה לי ברור שאתה דווקא כן קראת... ואני יודע שאתה לא עושה שום דבר בשביל כסף

    היה לי רושם ששבן דווקא מאד פופולרי
    טוב, החכמתי. תודה

    ReplyDelete