Tuesday, July 21, 2020

דיון במשפחה

https://www.ha-makom.co.il/post-tomer-mash-arrest-what/
https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.9010192

איש יקר בשם תום פימנטל פרסם את סיפורו הלא-יאמן:

סיפור אמיתי שקרה לי שלשום, ואני עדיין לא מעכל שזה קרה באמת:

בשבת האחרונה החלטתי להצטרף להפגנה בירושלים מול מעון ראש הממשלה. מי שמכיר אותי יודע שאני לא איזה מפגין מקצועי, אבל בחודשים האחרונים אני מרגיש שאני חייב לצרף את הקול שלי למחאה ולהיות חלק מהניסיון לעשות פה שינוי לטובה.

בדרך לירושלים עברתי בטמבור, קניתי צבע ומשם לאורי בן הדוד האהוב, כדי להכין שלטים (בכל זאת, לקחו לנו את שער 11). בשלטים כתבנו ״אהובתי על פחד, תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר״ ו״מהפכתקווה״. סיימנו, ירדנו לרכב, אספנו עוד חבר ועלינו על כביש 1.

נוסעים בדרך עם דגלים ורודים על החלונות, מצפצפים לקראת כל גשר כדי לעודד את המפגינים שעל הגשרים ומדברים קצת פוליטיקה. אחרי 20 דקות נסיעה בערך עוצר אותנו בצד רכב עם 3 בלשים ומתחיל לשאול שאלות: מי אנחנו, לאן הולכים, תעודות זהות, מאיפה מכירים, מה יש ברכב ומה כתוב בשלטים. כמובן ששיתפנו פעולה עם הכל, הרי באמת שאין לנו מה להסתיר, וככה משום מקום הבלש מודיע לי שאני מבוקש לחקירה ומעוכב בגין הפרת סדר. זוכרים? אני עוד ברכב ככלל האדם בדרך להפגנה. הסדר היחיד שהפרתי זה בציוד של אישתי באוטו.

המום אך צייתן אני עושה כדברו, נכנס לניידת וממשיך איתם לתחנת גלילות. כל הדרך אני מבקש לדבר עם עו״ד ומורחים אותי. כאשר בא לציון גואל והגענו לתחנה, קיבלתי את הזכות להתייעץ ומיד הבנתי שמותר לעכב אותי רק 3 שעות. כמובן שאחרי שעתיים ו-50 דקות המתנה הכניסו אותי לחקירה. שאלו אותי על העבר שלי והאם התכוונתי להפר את הסדר, ובעיקר ידעו הכל: ידעו שעברתי בטמבור בדרך להפגנה, ידעו שיש לי צמיגים בבית (מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב לבנות וליצור) וטענו שאני מתכוון להצית אותם בהפגנה. אזכיר, שאני הייתי בדרך לירושלים והצמיגים בבית...

אתם מחזיקים? אחרי שצילמו אותי כמו פושע בסרטים, ולאחר שחתמתי על הסכמה לא להשתתף בהפגנות ליומיים הקרובים אני יוצא מהתחנה ואז מקבל עוד טלפון מהבלש: הוא מחכה לי מתחת לבית שלי. ״מתי אתה מגיע?״ הוא שואל. למה? שכחתי לחתום על איזה טופס. אני עונה שאני בדרך ואגיע בקרוב, כבר אמצע הלילה ומחר יש עבודה, ובינתיים מר בלש לא מחכה ומצלצל באינטרקום בביתי, מעיר את אישתי שבהריון בחודש השמיני ואת התינוק. ואני מזכיר, אני כבר א-ח-ר-י הכל- חקירה, צילומים, שאלות וכל הכייף. מגיע הבייתה והבלש כמובן לא שכח שום טופס, הוא פשוט בא להחרים את הצמיגים בלי שום צו או כל מסמך אחר.

עכשיו יש לי כמה דברים לומר:
אני אזרח שומר חוק, חבר נבחרת ישראל בג׳ודו בעבר וחגורה שחורה, איש חינוך, עובד סוציאלי, נשוי פלוס אחד וחצי ובעיקר בן אדם ממש נורמטיבי. לא ביצעתי שום עבירה, באיזה עילה ככה שוללים לי זכויות, מגיעים אלי הבייתה ולוקחים רכוש בלי צו ובלי שום דבר. בנוסף איך המשטרה בכלל יודעת מה יש לי בבית ואיפה הייתי? ערב שלם השקיעו בלחקור ולעקוב אחריי עם 3 בלשים.

ולסיום שאלה לראש הממשלה:
בניגוד אלייך, נגדי אין כלום כי לא היה כלום. נגדך יש כתב אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים, אז למה אני הייתי לבד היום בתחנת גלילות, נחקר, המום ומושפל ואתה היית בבית?!

שתפו, צאו לרחובות (והקפידו על החוקים) כי אחרת לא יהיה לילדים שלנו לאן להתעורר

Tom Pimentel!



אז כתבתי לירון, אח של מזי רעייתי:
ירון, אחותך הדהימה אותי כששאלתי אותה, אם היא שלחה לך את הסיפור הזה, והיא אמרה שלא, כי אין טעם.

אז אני שואל: אתה, שמכיר את מערכת הביטחון מבפנים, אחרי שירות מזהיר (בלי ציניות) למען המדינה, ושתמיד יש לו הסבר לצרכים המיוחדים של כוחות השיטור והצדק - תסביר לי בבקשה מה קרה בסיפור הזה. כי אתה היחיד שאני מכיר, שעדיין מנסה להצדיק את מעשי השלטון הזה.

אני שואל כי יש לי הרגשה, שזה לא מקרה חריג, אלא מאוד מייצג.

הסבר - ?

Cheers,
Avner E.


אז ירון ענה לי:
צהרים טובים אבנר,

כידוע לך לא שירתתי במשטרה ולכן לא אוכל לחוות דעה על שיטות עבודה של הבלשים. גיסך בטוח יכול להוסיך יותר ממני.

אוכל רק להוסיף שבזמן ההיתנתקות פעולות המשטרה היו חמורות שבעתיים כנגד הציבור שניסה למחות (מעצריים מנהלתיים של בני נוער לתקופות ממושכות ולא לשלוש שעות כמו במקרה הנל וחסימת דרכם

של אוטובוסים עם מפגינים עוד בנקודות היציאה) אז לא היו רשתות חברתיות והארץ לא רעשה וגעשה מהענין כי הרי סך הכל מדובר בבני נוער מהמגזר דתי מתנחלי!

היום הרשת מלאה בכמויות אדירות של רפש לרוב בהסוואה של אזרחים תמימים אך למען האמת הפוסטים האלו הם מלאכת מחשבת עם המון השקעה מטעם (מצד שני הצדדים ואני גם לא אומר שהמקרה ששלחת לא אמיתי)

לצערי מנצלים פה מצוקה של המון אזרחים לצרכים פוליטים.

אם צד זה של המפה הפוליטית ימשיך בדרך זו רק הוא יפגע. לעשות הפגנות אלימות ולהוציא מספר אלפים לרחובות יביאו את שני מליון מצביעי הימין לקלפי!

להזכירך ובניגוד לרבים מהמחנה שלך ישראל היא דמוקרטיה ושילטון מחליפים בקלפי!

דש חם ונשיקות


עניתי לו:
תודה ירון יקירי על התגובה המפורטת והמנומקת.

הטיעון הראשון שלך הוא מקרה קלאסי שבארה"ב מכונה היום
What-about-ism
וכפי שבוודאי ידוע לך, הכוונה היא לנסות להדוף טיעון אחד ע"י שימוש במקרה דומה מהצד השני.
הכשל של הטיעון הוא, שהוא לא מוכיח דבר. אם אתה מביא דוגמה לעוול אחר, זה לא משנה את העובדה שהמשטרה עושה פה עוול דומה. בהנחה שהסיפור נכון (וגם לא חריג!), אז יש פה שימוש לרעה ע"י המשטרה של סמכותה (ולפעמים באופן לא חוקי) כדי להשתיק אזרחים נורמטיביים.
אכן, מעצרים מנהליים זה דבר פסול ולא משנה אם זה נעשה על ערבים (ברוב המקרים), או על מתנחלים (מיעוט קטן מאד).

אמצעי התקשורת פתוחים בפני הימין כל שנות שלטון הימין (להזכירך: יותר מ-40 שנה, עם הפסקה קצרה ב-1992); יותר נכון, בפני אלה מהימין שיודעים לחבר משפט שלם בלי שגיאה... (זאת הייתה התנשאות מצידי, אולי לא לגמרי הוגנת אבל בהחלט מעוגנת בקרקע המציאות, לאור הדוברים העילגים של הימין היום; איך השתיקו את מירי רגב, שלעומת מיקי זוהר ואוחנה היא נראית פתאום כמו ד"ר לספרות?)
אז מה הפריע לימין להתקומם כנגד המעצרים המנהליים?

אם אתה דואג לשמאל בגלל ה"אלימות" שלו, אז תנוח דעתך, אנחנו לא ניפגע, כי ה"אלימות" שמדווחת בתקשורת (שממשיכה לשרת את ביבי) היא שולית לגמרי, וקיימת יותר מצד השוטרים מאשר מצד המפגינים.

אנחנו מייחלים להמשך ההפגנות נגד הפושעים מבלפור ועוזריהם, עם כל היצרים והאנרגיות של הצעירים, שבסופו של דבר יסחפו גם את השוטרים שנמצאים בצד החלש והפגיע של החברה והם סובלים לא פחות מהמחדלים של ביבי; ובסוף הם יפסיקו לציית למפקד המחוז ("הפגנה של אנרכיסטים"... יש בערך 10 אנרכיסטים בישראל, כל השאר אזרחים שומרי חוק) שכל רצונו להוכיח נאמנות כי הוא ממש במקרה מועמד למפכ"ל. אין לנו שום חשש מהאלימות, כי אלימות תמיד הייתה דרכו של הימין ולא של השמאל.

"שלטון מחליפים בקלפי"... להזכירך, ביבי הפסיד בבחירות האחרונות 62:58, ורק בגלל גנבי-קולות הצליח להרכיב קואליציה. זה לא יעזור לו, הוא בדרך למטה.

ערב טוב.


ויובל הוסיף:
ואם נדפדף קצת בדפי ההיסטוריה, נראה ששני מקרי הרצח הפוליטי במדינה, בוצעו על ידי הימין. נוכל גם לראות, אפרופו התמונה של אלכס ליבק, את ראש ממשלתנו מצולם ליד ארון קבורה עם שמו של רבין עליו וחבל תלייה מתנוסס סנטימטרים בודדים ממנו.
אז בוא לא ניתמם. המפגינים אינם אנרכיסטים ומלבד רחובות חסומים לכמה דקות, לא השתמשו בשום אלימות וכיבדו את המשטרה. אנחנו נמשיך במחאה ולא נפסיק, להביע את דעתנו ונוסיף לצעוק על החזירות והשחיתות והמחדלים והאבטלה והפילוג.
די, לא נשתוק יותר.
מליון מובטלים והאדון מבקש החזר של מליון שקלים. איש מנותק מתנשא שאיבד את האמון ואינו ראוי לייצג את האזרחים שלו.



ירון ענה:
שמח לשמוע שאין אנרכיסטים בהפגנות ומעט מאד אלימות, תמשיכו ככה זאת זכותכם!
נהנה לשמוע את הטיעון הפסיד בבחירות או גנב קולות ולראות מי היום ראש ממשלה.
עדין בטוח שלא יגיע היום שהשמאל ינצח פה מערכת בחירות!
מסיבה אחת פשוטה אף פעם לא עשיתם בדק בית רציני ואף פעם לא הקשבתם לצד השני.

😘😘😘



ועומר אמר:
צר לי אבל במקרה ההפסד אני מסכים עם ירון. הפסדנו וזה כבר פעם המאה ברצף, אי אפשר להתווכח עם זה. רק ביום שאנשים בשמאל יתחילו להתעורר ויצביעו שמאל אמיתי ולא לגנץ הרופס ואורלי לוי המרגלת, אולי יתחיל לזוז פה משהו בגושים ובכח של השמאל. הרי ביבי במילא ראש ממשלה, אני מעדיף שהוא יהיה ושהמשותפת יהיו עם 20 ומרץ עם 12. במקום שהוא עדיין ראש ממשלה ויש דחליל שחושב שהוא יחליף אותו עוד שנה ובינתיים שניהם לא מטפלים במשבר כמו שהבטיחו.
ותודה ירון שאתה מאמין לנו שאין אלימות מצד המפגינים, אני אומר ברצינות לא בציניות כי יש אנשים שחושבים שיש ושהמפגינים מגזימים וזה ממש לא נכון. לא מגזימים לא בשמאל ולא בימין. חוץ מאחד שנכנס לנו עם המגפון לפנים וקרא לנו "בוגדים" ו"מחבלים", אבל הוא לא מייצג ואין מה להתייחס אליו.
יובי היום ב20:00 בכנסת!!


עניתי:
אכן, ירון צודק. השמאל לא ינצח בעתיד הנראה לעין. בעיקר, כי עד שתהיה לו הזדמנות לנצח - אולי כבר לא תהיינה בחירות בכלל, אלא דיקטטורה. זה הכיוון כרגע.

אבל בוא נפריד בין שני דברים: ניצחון של השמאל (שלא היה ולא יהיה בקרוב), וניצחון של נתניהו (שגם לא היה). כל מי שרץ בגוש המרכז, כולל ליברמן, עמיר פרץ ואורלי לוי - הבטיחו לא לשבת תחת נתניהו, ועל כך קיבלו את הקולות. ורוב הציבור הצביע נגד נתניהו, פעמיים וחצי תוך שנה (באפריל 2019 היה תיקו).
כלומר, נתניהו הפסיד.

הוא הצליח להרכיב ממשלה, כי הוא נוכל.
אבל הנוכלות לא עומדת לעולם. גם אדמו"ר חרדי שמנסה לרמות את הטבע ולהבטיח שלא יהיו חולים ושאפשר להמשיך ללמוד תורה - מפסיד.
הסובייטים ניסו לרמות את הטבע והמציאו ביולוגיה קומוניסטית - והפסידו עשור שלם של פיתוח מדעי. (תקרא על ליסנקו).
האמריקאים ניסו לרמות את עצמם שיש להם חינוך מדעי - והפסידו לסובייטים את המירוץ אל הלווין הראשון. (ואז הם הבינו את הטעות, שפכו מיליארדים על חינוך מדעי - והגיעו ראשונים לירח).
הנאצים כינו את תורת היחסות "פיזיקה יהודית" - והפסידו במלחמה.

הטבע מעניש את מי שלא פועל לפי החוקים שלו. הנוכלות לא משתלמת בטווח הארוך, כי היא לא מאפשרת להתמודד עם משברים קשים. אז נתניהו בדרך למטה, לא כי אנחנו שונאים אותו, לא כי הוא לא מוסרי - אלא כי הנוכלות היא אסטרטגיה שלא מצליחה.


עומר:
בסדר. אבל 62 עם המשותפת במצב הנתון לא עוזר. אז אני אומר שמצביעי גנץ/לפיד יתבגרו אם כל כך חשובה להם הדמוקרטיה והחלפת השלטון ושגנץ בעצמו יתבגר ויישב עם עודה. ושליברמן גם ינשך שפתיים על מנת להחליף אותו ולהוביל לשינוי. ככה סתם להגיד נתניהו הפסיד לא מתקבל על הדעת


אמרתי:
עומר, הסברתי שנתניהו הפסיד, כי הוא לא קיבל רוב. זה חשוב להזכיר, כי יש כאלה שחושבים שהרוב הצביע לו.
אז גם אם ה-62 (באפריל: 65) כוללים ערבים מפחידים שאף אחד לא רוצה אותם (חוץ מאיתנו), גם אז נתניהו עדיין לא קיבל רוב בציבור.


ירון ענה:
אתם תמשיכו בסיסמאות שלכם
״סוף הדמוקרטיה,דיקטטורה,נוכל, גנב קולות וכו״
אנחנו נמשיך ב- ״ ישראל דמוקרטית וראש ממשלה שהוא פוליטקאי מוכשר״.
ממש אתם לא שונאים.... אם באמת לא הייתם שונאים אולי באמת היה לכם סיכוי אבל שנאה יוקדת כמו שיש היום בשמאל נגד נתניהו רק מחזקת אותו לכן תמשיכו ככה.


עניתי:
ירון, אתה מתפרץ לדלת פתוחה!...
אף אחד לא אמר על נתניהו שהוא גנב קולות. הגנבים הם אחרים.

פוליטיקאי מוכשר - בטח!
הוא גאון בפוליטיקה: הכל מתפרק פה, ישראל בתחתית הרשימות (עכשיו גם בקורונה), מיליון מובטלים, והוא ממשיך לנצח בסקרים.

חבל שהוא לא יודע לנהל, להחליט, ולהנהיג.

השנאה מחזקת אותו, גם זה נכון.
אבל לטבע יש חוקים אחרים, וחוקי הטבע עכשיו נגדו.
הוא דווקא מבין בחוקי הטבע, הוא בוגר המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, אחד הטובים בעולם.
אז תראה איך הוא מזיע עכשיו, ומחלק כסף כמו רוברט דה-נירו ב"הסנדק".


ואז כתבתי:
ירון, תקרא את זה:

ותתקשר אלי כשתגיע למשפט
אריק סיידל (שחקן פוקר מקצועי): ""בפוקר, מי שנוטה לאשליות במקום לאובייקטיביות, סופו נחרץ".

No comments:

Post a Comment