Friday, September 10, 2010

דברים במלאת שנה למותו של אבא



עברה שנה ואנחנו שוב כאן, לזכור את אבא
אבא נפטר אחרי שנים של התמודדות עם מחלות, ולכן לא היה במיטבו בשנים האחרונות. אבל אני זוכר אותו גם כאיש עליז, שתמיד הייתה לו בדיחה מוכנה, שאהב לעשות חיקויים וצחוקים
אבא היה אדם שקט וביישן, שמעולם לא רב עם אדם. מעולם לא שמעתי אותו מנבל את הפה, או מדבר בחוסר כבוד. פעם אחת, אמר לי שהוא מצטער אם העליב אותי, ואני בכלל שכחתי על מה
כל חייו עסק בהתנדבות, בעזרה, ומעולם לא התרברב ולא נתן לכך פרסום
הוא לימד אותי דברים רבים בתחום הטכני, ובעקבותיו הלכתי לעסוק בהנדסה
הוא ישב שעות וימים עם מויש'לה נכדו הבכור, כדי לעזור לו בשיעורי המתמטיקה
הוא עזר ללא לאות לדיתי בכל ההתעסקויות הקשורות לחיה'לה, בכתיבת מכתבים לרשויות, בהשגת אישורים ובסידורים שונים
הוא דאג יום יום לכל ענייני וועד הבית. ובכל פעם שהתעוררה בעיה עם בעל עסק בבניין, או עם דייר שהתקשה לעמוד בתשלומים, תמיד העדיף את דרך הנועם. בלי להתעצבן, ניגש בשקט, ביקש, שידל והפציר, עד שנענו לו. כך פתר בעיות שאחרים סחבו במשך זמן רב
ייתכן שנועם ההליכות הזה והרצון שלא לריב ולא להתעמת, היה בעוכריו. את הכעסים והרגשות השליליים שמר לעצמו, והם כנראה לא הועילו לבריאותו. אבל כלפי חוץ היה תמיד נינוח, אדיב ומנומס. ממנו למדתי גם אני להתנהג עם בני אדם באופן תרבותי
מעט נחמה קיבלנו מכך, שבשבוע האחרון לחייו היינו איתו ביחד, סמוך לקרית שמונה שבה גדלתי. הוא זכה לראות את משפחתנו בחזרה בישראל, דבר שמאד רצה שיקרה. הוא דאג שלא אמצא עבודה, ושמח מאד כשהתחלנו להסתדר מחדש בארץ. זה היה חשוב לו מאד, ואני שמח שלפחות שאיפה אחת שלו התגשמה בעודו בחיים
אחרי שקיבל את האירוע, שכב מספר ימים בבית החולים, כשאנחנו לצידו. הוא קיבל את הטיפול הטוב ביותר, ובסוף נפטר בשלווה, וללא כאבים. אולי נוכל להתנחם בכך

No comments:

Post a Comment